1 ½ platta öl

Idag har jag inte gjort så mycket, jobbade från 17-20. Satt i kassan hela tiden.  Det är lite roligt när man sitter i kassan för det kommer så mycket lustigt folk. Idag kom det tex. in en karl (eller vad man ska säga) och handlade och på en gång så börjar han tjola på som bara den. Han berätta att han förra helgen hade varit ner på nån traktormässa nånstans och druckit öl som bara den. Hade dragit i sig 1 ½ platta starköl. Nästan alltihop på fredagen för på lördagen var han ju tvungen att ta det lungt, "för man skulle ju köra bil hem på söndagen så vart ju tvungen till de" Haha och hela tiden satt jag och fundera, känner jag den här människan? Men jag kom fram till att jag aldrig sett han förut. Men han bara fortsatta tjola på: "Du vet ja har byggt staket åt en gris idag, du vet Nilssons dom har ju en massa grisar" (borde jag veta vilka dom är?) "Jag har ju semester nu, men jobba det får man ju göra ändå", "Ja imorrn ska vi ta in hö, så får hoppas på bra väder!" Rolig var han iaf, kan tilläggas att han hade på sig en t-shirt med texten, Fuck me I drive a Ford.

På tal om t-shirtar med texter, så för nått år sen när jag praktiserade med pappas kompis Gabbe på Weda Skog så hände det en rätt så rolig grej. Vi var ute på ett hygge och skulle titta lite och prata med kille som satt i en maskin som fällde träden (skotare heter det men vill inte verka som att jag är värsta kunnig inom skogshuggeriet ;)). När vi kommer fram emot honom där han sitter i hytten så tänkte jag "Han ser nog rätt bra ut", han vänder sig om och kliver ner. Då ser jag hans t-shirt med texten, Riktiga män luktar diesel.

Imorgon är jag ledig vad jag vet, hoppas dom ringer och säger att jag ska jobba iaf för annars måste jag åka ut till pappa och städa och det har jag inte alls lust med.

Nu ska jag leta på nån bra film att titta på, God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0