Daniela

Sitter och väntar på att Daniela ska komma och förgylla min dag :) När hon kommer blir det Arboga för att inhandla diverse drycker och senare ikväll blir det utgång med andra trevliga människor i Örebro.  Jag hoppas på en kanon kväll och det tror jag nog det kan bli.

Dom som känner mig vet att jag är en person som tänker och funderar mycket, och igår sat jag och fundera lite för mig själv som vanligt. Då kom jag att tänka på ett "ordspråk", Man lär av sina misstag. Jag brukar ofta använda ordspråk och motton och jag har förut tänkt att just detta inte stämmer eftersom man gång på gång gör om sina misstag. Men det stämmer visst har jag kommit fram till, för även om man gör om sina misstag 100 ggr så tror jag att man har lärt sig något från sitt förra misstag. Trots att man inte lärt sig att inte göra om det så tror jag att man lärt sig att hantera det bättre och kanske ta sig lättare ur den situationen som misstaget satt en i. Det är iaf vad jag tror och jag talar av egen erfarenhet! :P Även fast jag gör om samma misstag så har jag nog lättare att hantera det och inte göra lika stor grej av det.

Ja det var bara lite tankar från mig :) Min favorit är ju Du ångrar bara det du inte gjorde, ännu ett ordsråk som enligt mig stämmer.

Nu ska jag nog ta och plocka lite här hemma innan Daniela kommer, återkommer imr om hur dagen och kvällen såg ut :)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0