Kick off

I lördags var det ändrade planer, det vart kick off med Hemköp isf för fest hos Jocke. Lite synd att inte då träffa alla som man inte sett på länge men fy tusan vad roligt vi hade. Har inte haft så roligt på länge. Egentligen så var ju kick offen ett pris till dom på jobbet som hade varit med och tävlat och sprungit i våras men eftersom Elise och Nettan inte följde med så fick jag och Johanna följa med ist, och det var vi givetvis glada  för :) Nu ska jag berätta vad vi gjorde!

Först åkte jag och Linda ner till Malin K där vi träffade de dom andra för att smått börja dricka lite, dock var Andreas fortf på Lek och Bus landet så han skulle komma senare. Sen fick vi skjuts till Oppboga där en flotte väntade på oss. På flotten fick vi en liten drink och lite att tugga på. Sn gled vi bara sakta fram där på kanalen och njöööt :) När vi kommit en bit ringde Andreas och sa att han var på väg så då åkte vi in till land och plockade upp honom. Sen gled vi vidare hem till dom som hade annordnat det hela, där hade dom satt upp partytält och tänt marschaller, jätte fint hade dom gjort :) Dom hade till och med hängt upp Hemköpspåsar i taket (hoppas verkligen att dom hade betalt för dom). Och mat hade dom gjort, grillat med potatisgratäng och bearnaisesås. Det kan ju inte bli godare, fast det kunde det för senare fick vi efterrätt som bestod av nån slags pudding gjord på vitchoklad med varma hallon på. Herregud vad gott det var! Jag och Nina fick våra först och dom andra hade inte satt sig än så jag skulle bara smaka lite men det slutade med att när dom andra satt sig så hade Frida Andersson redan ätit upp och slickat rent sin skål! Så gott var det, jag fick även receptet av Suss idag på affärn så tänkte skriva det här sen :)



Kritiskt läge?





Sebbe och Nina.




Andreas och Johanna.




Fredde och Sebbe fick hjälpa till att paddla när det vart för grunt.






Senare vart det lite lekar, Ismo var lekledare och det var kul att prova på lite nya lekar man aldrig gjort förut. Vi vart indelade i lag, jag, Andreas, Nina och Malin K var i ett lag och Linda, Sebbe, Fredde och Johanna var i det andra. Dom kallade oss det gamla laget va någon anledning, vi själva kallade oss det vinnande laget :) (Vi vann kubben och de flesta andra tävlingarna vill jag understryka).

Sen var det ett band som kom och spelade för oss, haha vi var liksom 8 st så det kände lite lyxigt ;) Då vart det musiktävling (där vi vann såklart) var gamla låtar men jag har ju konstig musiksmak så jag kunde mer än  ad jag trodde :) Bandet var iaf väldigt bra, vi fick varsin skiv av dom också så nu kan jag poppa :P Ja sen fortsatte vi väl ha kul tills det var dags att åka hem. En helt otroligt rolig kväll var det :)



Bandet.





Igår (söndag alltså) mådde man väl inte sådär super bra, kan tala om att jag invigde min mya hink på natten. Men vaknade väldigt tidigt och var förvånansvärt pigg men när jag skulle gå och käka pizza med Denise framåt tolv så vände det sig i magen :S Men jag klarade mig hela dagen, jag och Denise käkade pizza sen gick vi en sväng. Gick hem till henne och tittade och så köpte jag jultidningar av hennes lillasyster. Haha jag köpte en Saltkråkan dvdbo och en dvdbox med Sunes jul och Sunes sommar :) Snacka om att jag längtar tills det kommer!

Idag har det varit jobb, jag och Nina stängde, vart en massa prat om lördagen. Vi tittade på en film på hennes mobil där jag sitter och pratar och säger en massa roligt. Haha en i bandet sticker till och med in en åsikt, dom tyckte jag var lite rolig med mina åsikter :P

Imorgon och på onsdag är jag ledig, då ska jag tvätta och städa en massa. Jag hoppas att dom kan bli klara i lägenheten snart så jag kan flytta. Nu är det nära och det känns!

Nu börjar jag faktiskt känna mig rätt trött, så ska nog ta och krypa ner i sängen och fortsätta läsa En shopaholics bekännelser (Stavar säkert helt åt helvete men orkar inte kolla upp det)


//En något gladare Frida som gillar Kick off-er (?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0