Malmö

Sitter hemma hos pappa och tittar på tågresor till Malmö. Hade tänkt åka ner nästa helg och hälsa på Emma och Daniela, men eftersom jag är så sent ute så är det ju så förbannat dyrt! En enkel biljett kostar minst 700 typ, det har jag ju verkligen ínte råd med. Särskillt inte nu när jag inte kommer få så mycket i lön och måste betala hyran för oktober och handla grejer till lägenheten. Ringde till och med till min mammas morbror Ove, han bor i Helsingborg och kör lastbil och kör lite varstans, tänkte att jag kunde åka med han dit eller hem men han visste inte sina turer förns så sent. Så då gick ju inte det heller :/ Jag som såg fram emot det här så mycket men man måste ju faktiskt vara realistisk också... Jaja vi får väl se hur det blir, Anna skulle kolla imr om hon kunde vara ledig så kanske vi kunde åka bil ner men känner inte direkt för det.

Sebbe var sjuk idag så då fick jag jobba åt honom, känner att jag bara vill tjäna pengar nu. Finns så mycket jag vill handla ;) Har spanat in en skit snygg handväska som jag bara MÅSTE ha! Hehe. Efter jobbet tog jag och Denise en promenad, "gick en sväng på stan" som hon kallade det. Haha vet inte om man kan kalla Fellingsbro en stad, lite överdrivet kanske ;)  Sen tröck vi i oss en godispåse, vi åt till vi var spyfärdiga, var ju tvungna att fylla på det vi hade brännt när vi var ute och gick.

Som sagt så sitter jag hos pappa, det är ju driftstörningar (snarare driftstopp) hos mamma så varken tv eller internet fungerar där. Riktigt irriterande men jag tror att det skulle vara bättre imr men det vet man ju inte. Hon från fastighetsfirman ringde idag och sa att lägenheten började bli klar så att jag kunde få flytta in snart (Jag och Denise ar upp och tittade på tapeterna och fondväggen vart jätte bra :) ). Vitvarorna skulle bytas i veckan tyckte jag hon sa och så skulle hon kolla upp det sakerna som jag hade lite klgomål på, så hoppas att dom fixar det.

Sen blir det väl inflyttningsfest när man fått iordning, men känner att jag har för mycket kompisar som förväntar sig få komma att jag kommer säkert få ha flera stycken, haha. Jaja den dagen den sorgen ;)

Känner mig lite trött så ska nog åka hem och sova snart.

God natt!


// Frida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0