"Ja men jag säger ju bara vad jag tycker"

Jag hatar det uttrycket, det är bara en massa skit snack. Det är som att man vill få en ursäkt för att snacka skit och pika och såra andra. Har fått höra dom där orden en miljard gånger i mitt liv, inte minst från just en spec person och jag har garanterat sagt dom x-antal gånger jag också. Så om man säger något elakt till någon så är det okej bara för att "Jag säger ju bara vad vad jag tycker", nej. Tänk om alla skulle säga vad dom tycker, herregud det skulle ju inte gå. Så fort man såg nån ha fula kläder skulle man säga det till dom, eller om dom klippt sig och det inte vart fint enligt en själv. Just det, enligt en själv. För det kanske är bara jag som tycker så, har haft den här disskusionen en miljard ggr med en person som i tid och otid jämt kör med den ursäkten. "Ja men ser jag att nån har fula gardiner då säger jag det. Jag säger ju bara vad jag tycker." Nej man säger inte BARA vad man tycker, man sårar en annan människa också. Så onödigt för inte skulle jag vilja att nån kom hem till mig och sa att jag hade fula gardiner. Om jag inte frågade förstås, för då är det en helt annan sak. Frågar man om en åsikt så kan man ju säga vad man tycker men man behöver ju inte säga att "Det var det fulaste jag sett!" utan mer "Det är inte riktigt min smak" för då säger man vad man tycker men sårar ingen.  För har man inte blivit tillfrågad om ens åsikt om något och man inte har något snällt att säga om det så kan man lika gärna hålla käften, för elaka människor finns det så många ändå.

Oj det vart ett lite annorlunda inlägg. Vart lite om vad JAG tycker, men "jag säger ju bara vad jag tycker" :)


// Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0