Tandläkaren

Idag är det dags.. Jag ska gå till tandläkaren och dra ut två (tror jag?) visdomständer. Vet inte riktigt om dom ska dra ut båda på en gång eller om jag får en ny tid för att dra ut den andra. Känns kanske skönt att få det gjort på en gång så man slipper må dåligt inför ett till besök inom kort.

Igår var en trevlig dag. Gick upp och gick direkt till ANNAS för att klippa och färga håret. På vägen gicka jag förbi postlådan och vart glatt överraskad när det låg ett stort "brev" där. I brevet låg ett stort och fint kort plus ett par jätte söta hjärtformade disktrasor. Det var E och D som hade skickat en liten försenad alla hjärtans dag-present, tack älsklingar! Det gjorde min dag :) Kan ju passa på att berätta vad jag fick av underbara M på alla hjärtans dag, jag fick ett par hjärtformade guldörhängen med diamanter i. Super fina var dom, jag vart jätte glad det var faktiskt mer än vad jag hade förväntat mig, haha :)

När jag var och klippte mig igår satt vi och snackade en massa skit som vanligt. Det är verkligen så att när man är hos frisören får man höra så mycket skvaller och rykten. Jag brukar faktiskt tänka mig för vad jag säger. Haha vi satt och pratade om att jag inte brukar vara så duktig på att tänka mig för innan jag säger nått i vanliga fall. Värst var nog under gymnasietiden när min kära vän A ofta tänkte för sig själv "Varför håller hon inte bara käften??!" Min frisör A tyckte att alla mina "incidenter" var jätte roliga. Jag gav mig ju inte heller när jag hade gjort bort mig och sagt nått dumt, utan jag försökte klara mig ur det men det blev ju bara värre och värre. Den händelse jag mest kommer ihåg är när en kille som jag var intresserad av kommer fram till mig. Vi står och pratar och han gnider sig på hakan och säger: "Du får ursäkta att jag är så skäggig". Jag kläcker då ur mig: "Det är lugnt, jag ser också ut som en lodare!" Inte riktigt det budskapet jag ville få fram, borde ha tänkt över mitt ordval lite mer. Men men jag är ju som jag är :)

Nej nu ska jag gå ner och titta om tvätten är klar. Och förresten vet ni vad Brolle heter egentligen? Det vet jag. Han heter Kjell. Det var det mest opassande namnet på honom tycker jag. Jag och A höll på att garva ihjäl oss igår när vi läste det. Hon gick runt och sa "Kom nu Kjelle så går vi", det tyckte vi var jätte roligt.


Kjell.




// Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0