Sömn

Precis som igår så är jag idag uppe med tuppen och ligger just nu nedkrupen i min egen säng. M skjutsade som vanligt hem mig när han skulle till jobbet, jag var inte alls pigg när han kom in och tände lampan i taket (enda sättet att få upp mig) och sa att det var dags att gå upp. Men jag har tänkt på det att trots att jag får gå upp mycket tidigare nu när jag har träffat honom så sover jag så mycket bättre. Hade svårt att somna och sov inte så bra innan men när vi sover tillsammans så sover jag hur bra som helst. Märker det bara när jag har sovit själv hemma nångång utan M, då ligger jag vaken hur länge som helst och vaknar inte alls lika utvilad. Jag mig väl trygg när han ligger bredvid mig :)

Igår när jag slutade så kom M och W in på Hemköp så handla vi lite innan vi åkte hem till M för att laga tacopaj. När vi kom hem så hade P-A redan kommit, han och M skulle fixa vatten till elementen på övervåningen, så jag ställde mig och lagade mat. Men när jag skulle ta vatten ur kranen så kom det inget, jag trodde först att det var för att dom höll på med det men sen visade det sig att det hade frusit. Så jag kunde inte göra klart pajen eftersom jag behövde ynka 1 dl vatten, haha så jag fick snällt vänta tills P-A hade åkt hem och hämtat lite åt mig. Så fick dom ist börja försöka tina ledningarna ist för att fixa med elementen och till slut så släppte det :)
   Senare på kvällen hände en jätte läskig grej också. När jag skulle följa med M ut och hämta havre så gick jag ut före och väntade medans M gick ut vid pannrummet, då hörde jag ett jätte konstigt ljud. Lät som nått djur som var nere vid vägen fast jag kunde inte höra vad det var. Höll på att skita ner mig, M vart nog lite rädd han med, haha. Men han tog bilen och körde fram och tillbaka på vägen för att se om vi skulle se vad det var. Men det var borta då, troligtvis var det älgen som vi såg förut och inte ett vildsvin som jag var livrädd att det skulle vara.

Idag börjar jag ju inte förns klockan två så ska städa här i lägenheten hade jag tänkt, men ska nog vila lite först :)


// Frida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0