7 kg godis??!!

I onsdags på kundkortskvällen hade Hemköp kundkortspris på lösviktsgodiset. Det kostade 29,95 kr kilot tror jag och eftersom det var så billigt fick man max köpa ett kilo per hushåll. Men som vanligt var det ju nån kund som helt hade missat att det var maxgräns på hur mycket man fick köpa och plockat i "lite" för mycket godis. Och "lite" för mycket var en röd Hemköps-kasse med 7 kg lösviktsgodis! Haha hon hade liksom inte proppat i en massa små godis påsar utan redan från början tagit en vanlig bärkasse. Höll på att garva ihjäl mig när jag såg påsen :) Givetvis hade hon ju inte fått köpa allt godis, Susanne sa till henne att 1,2 kg kan ju vara okej men 6 kg för mycket, de är lite väl mycket! Så det slutade med att kunden inte skulle ha nått godis alls.


Har hittat många gamla och roliga bilder på senaste tiden, som ni kanske märkt :)
Den här är nog 5 år gammal, usch vad tiden går!



Mycket roligt händer det när man jobbar på affär, man får träffa så många konstiga och roliga människor. Dock får man ju träffa människor som är mindre trevliga men det är ju smällar man får ta :) Pratade med Daniela igår om just det och det kan ibland vara skönt att när man har en dålig dag så kan det komma in en kund och ge en komplimang och det kan göra så mycket :)

Nej nu måste jag fräscha till mig, ska jobba eftermiddagen och kvällen!

Ha en bra fredag!


// Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0