Bebismage

Fick besök av Malin och hennes stora mage igår, fick klämma och känna som vanligt :) Jag kan lova att det är inte två lugna små bebisar som ligger där inne utan riktiga fotbollsspelare, jösses vad dom sparkar och bökar runt! Haha, hon hade en del frågor angående nått som hon hört från en väldigt otippad och liten person, fick mig en hel del skratt :)

Tycker det är tråkigt och det gör mig ledsen när jag vet att saker som kanske görs eller sägs för att göra mig illa eller fför att få mig att må dåligt, kommer få nån annan som förtjänar det minst att bli lidande i slutändan. Jag har överhuvudtaget ingen förståelse för människor som enbart gör saker för att skada andra och för att dom själva ska må bra. Men när dom inte ens kan tänka ett steg längre och tänka på vilka konsekvenserna kan bli, det är ju bara helt sjukt. Jag har fått lära mig att man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv, jag försöker lyssna och förstå andra människor som tycker och tänker annorlunda än mig. Men elaka människor som gottar sig i andras olycka och som skulle gå över lik för att få som dom vill, dom kommer jag aldrig förstå mig på. Och det vill jag nog inte heller.

Oj nu vart det väldigt allvarligt och tungt men har inte haft igång datorn på ett bra tag så kände för att skriva av mig om nått jag tänkt på ett tag. "Man ska ta vara på guldkornen" - sa mamma till mig igår, med tanke på en del händelser dom senaste dagarna. Har fått lära mig att inte alla människor tror på allt dom hör och är villiga att skaffa sig en egen uppfattning och tänk att en sån liten människa kan värma mitt hjärta med så stora och fina ord.
Det hörni det är mina guldkorn, och dom ska jag f*n ta vara på!

Ett tips, det känns så mycket bättre att höra att man har fått någon att le en dag bara genom att vara sig själv. Istället för att lägga all sin energi på att göra någon ledsen! Man får så mycket av att älska, men f*n vad jobbigt det måste vara att hata!

Ha det bra! Och tänk på vad jag skrivit (Om ni nu orkade mala i genom allt! ;))


// Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0